Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 14 februari 2012

Älskade make!





Käre make! Idag är det Alla hjärtans Dag, och eftersom du inte är hemma skriver jag ett blogginlägg. Hoppas att du läser detta.



Jag älskar dig! Jag älskar dig för att du är en fantastisk pappa och en underbar make. Du må vara borta från oss en del, men när du är hemma gör du ALLT. Hela tiden. Jag älskar dig för att du är så otroligt generös och alltid sätter mig och barnen främst. Du gnäller aldrig. Under våra åtta år har du aldrig sagt ett ont ord till mig. Aldrig. Du är den minst egoistiska människa jag känner. Du klagar aldrig. Du kommer hem efter en lång arbetsvecka och gör då allt för att avlasta och hjälpa mig. Du låter mig sova hela nätterna, du kliver upp på morgonen med barnen, du fixar mat, du tar med kidsen på roligheter så jag får vara ensam. Du är så enormt osjälvisk att jag vill gråta, eftersom jag omöjligt kan matcha dig.




Du är ingen man av ord. Men hellre en man som talar med hjärtat än någon som pratar fina ramsor utan mening. Hellre handling än ord! Du behandlar mig som en drottning - varje dag. Du älskar mig mest när jag förtjänar det som minst.


Återigen: jag älskar dig! Jag må vara en smula aggressiv och lynnig nu för tiden, men jag vet att du har full förståelse. Du väntar tålmodigt, och du förklarar för mig varje dag att det blir bättre. Det är jobbigt just nu, jovisst, men det blir bättre! Du säger åt mig att ta dagen som den kommer. Att inte ha för höga krav. Att just nu tar barnen allt, men vår tid kommer. Du lär mig att vara positiv, tacksam och ödmjuk. När jag vacklar och faller, håller du mig uppe. När jag inte orkar, finns du där bakom.



Jag hoppas att jag kommer kunna ge dig litegrann tillbaka. När orken återvänder hoppas jag att jag kommer kunna finnas där för dig som du alltid funnits för mig. Jag kommer aldrig bli lika bra som du, men kanske hälften. Jag lovar dig att jag skall försöka sluta gnälla. Jag skall inte bli så arg om du glömt att raka dig. Jag skall inte rycka i handtaget mer när du sitter på toa. Jag tänker inte få arga utbrott över småsaker. Jag lovar att sluta spela Wordfeud när vi ser på film. Jag skall sluta gnälla över att vi städar för dåligt, äter för dåligt, tränar för lite och är urkassa föräldrar. Jag lovar att varje dag säga dig hur mycket jag älskar dig. Så som du varje dag talar om det för mig.



Tack för att du är som du är. Jag är stolt över dig. I mina ögon är du 110% ren kärlek.



P.S Jag förstår och accepterar även det faktum att du med berått mod STAL min Marabou Black chokladkaka och tog med den till jobbet. D.S

8 kommentarer:

  1. Fint <3 Håll hårt i honom!

    SvaraRadera
  2. Herregud Kerstin vad fint! Sitter här på jobbet och försöker hålla tårarna borta. Så mycket kärlek!!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint. Blir helt tårögd här.
    Klart du får ringa om du vill. :D Du är fin.

    SvaraRadera
  4. vad fint skrivet! Det där med wf och film känner jag igen... kanske också borde ha ett sånt löfte... :)

    SvaraRadera
  5. Oj vilken fin kärleksförklaring till B, jag blev riktig rörd!

    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  6. Så fint, så fint, ja hjälp vad gråtigt det blev nu! (Men sluta inte wordfeuda under filmkvällar, för då DÖR jag) ;) Puss!

    SvaraRadera
  7. Vilken kärleksförklaring!! Underbar läsning!!

    SvaraRadera
  8. wii wiiii kärlekens känslor!! skämt åsido jättefint skrivet om en jättefin pappa, make, man :-) kramar till er båda eller alla 5!/Sara

    SvaraRadera