Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

fredag 24 februari 2012

On the Road

Gör mig beredd att åka. Har precis konstaterat att jag är i starkt behov av en snygg liten resväska. Kan ju inte komma dragandes med antingen 1) en megastor familjeväska i storlek XXL eller 2) en plastkasse med texten "Dagiskassen" tryckt utanpå.

En kär vän som besökt flera SPA:n förklarade för mig att man "rör sig långsamt, pratar tyst och framförallt har man inga barn att konstant spana efter". Låter lockande. Mitt resesällskaps sambo varnade för att vägen till SPA:t är full av vilda djur. Tröstade honom med att jag kör som en kärring.

Nu: packa liten kappsäck, dricka lite kaffe, krama små barn och pussa skäggig man. Om ett par timmar befinner jag mig förhoppningsvis i en bubbelpool någonstans i Sverige.

1 kommentar: