Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 2 februari 2012

Ett försök att sluta gnälla

...skall verkligen försöka sluta gnälla över skitsaker. Störa mig på skitsaker. Älta skitsaker. Störa mig på människor vars göranden och låtanden egentligen inte spelar någon roll alls - för mig. Jag vill inte slösa min tid på dem.

Det finns sånt som är SKIT på riktigt. Och när sånt drabbar en spelar allt det andra ingen som helst roll.

Skall försöka låta trams och strunt rinna av mig som vatten och istället bry mig om dem jag verkligen tycker om. De som står mig nära. Man vet aldrig när en tankeställare kommer flygande. Från ingenstans.

Livet är bara till låns. Varför ödsla den korta tid man har på jox?

Jag tänker på dig!

2 kommentarer:

  1. Håller med, därför är jag urkass på skvaller, varken hör eller ser sånt som inte riktigt angår mig. Men vi behöver ses - jag är uppriktigt intresserad av vad som händer i ditt liv! Det riktiga, som inte står här...

    SvaraRadera
  2. Så sant! Jag tänker oxå!

    SvaraRadera