Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 23 februari 2012

Games of Thrones



Mitt under en hetsig (nåja) Worfeudmatch tipsade Linn mig om en ny serie som startade igår: Games of Thrones. Började klockan 22:00 (egentligen alldeles för sent för mig, men vad gör man?!) på SVT.

Jag hade aldrig hört talas om denna serie, som tydligen beräknas vara den dyraste TV-serien hittills. Skyller på min småbarnsmosiga hjärna (tre barn på fyra år sätter sina spår, I tell you that). Började titta igår och fastnade nästan med en gång. Serien utspelar sig på den fiktiva kontinenten Westeros. Tänk er lite Sagan-om-ringen-stuk sådär. Om man kollar IDMb (the Internet Data Moviebase) har Games of Thrones fått 9,4 poäng av 10. Baserat på drygt 94,000 röster. Vilket är riktigt bra.

Jag kommer defintivt att följa denna serie. Är SÅ tacksam att jag har min L som håller koll åt mig. Eftersom jag just nu lever i min egen lilla damm- och smulfyllda värld.

3 kommentarer:

  1. Den är FANTASTISK! Såg den i somras och längtar tills nästa säsong denna sommaren.

    SvaraRadera
  2. Glad att stå till tjänst ;-) Visst var den bra?! Men du, där på slutet, visst var det bror och syster??! Drottningen och hennes bror?

    SvaraRadera
  3. Nja inte min smak kanske. Men håller med dig, varför ska de flesta serier man vill se gå så sent? Jag måste ju gå och lägga mig! Tur ändå om det är på SVT, ingen reklam :-)

    SvaraRadera