Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 26 februari 2012

Insmugglad champagne på SPA



Har alltså återvänt från en annan värld, en värld utan nappar, trots och barnskrik. Riktigt gott att få komma iväg, vi har haft det SÅ bra. Bara det faktum att kunna PRATA med varandra utan störande avbrott i stil med slagsmål, utspilld saft eller toxiskt avfall (=blöjor).


Så nyttigt att dessutom få längta lite efter sina små telningar. Första gången för oss båda två som vi är borta från alla våra barn. Vi har nu ristat in i sten och skrivit med eldskrift att detta SKA vi göra igen. Minst EN gång om året, helst två. Behöver inte vara just SPA, men nåt i den stilen. Att komma iväg och enbart få vara vuxen är något man behöver när man har en tuff vardag där man fixar, trixar, pusslar och kämpar. Anser att både jag och L är SÅ värda det. För vi är toppenbra. Insåg vi igår efter att ha börjat dricka vin vid två på eftermiddagen. ;)


P.S Lappen ovan hittade jag i min resväska när jag packade upp på hotellrummet. Den satt fastklistrad på en flaska champagne, som maken smugglat med åt oss. Så fint. Var tvungen att visa så han får lite cred. :)

3 kommentarer:

  1. Vill också!! Hmm undra om jag ska välja ut mina favvisar i mammagruppen och föreslå något sånt här...

    SvaraRadera
  2. Vad gullig han är! Och vad underbart med Spa :)Det är du sannerligen värd. Jag blir nästan lite avundsjuk här av längtan efter en kväll utan bebis fastklistrad på magen, men när jag slutat amma, då jäklar!

    SvaraRadera
  3. Fin karl, den där Benny! :D

    SvaraRadera