Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 20 februari 2012

Slutat-amma-firande



I helgen skall jag iväg på en så kallad husmorssemester. Tycker det ordet låter så roligt, kanske på grund av att jag absolut inte känner mig som en så kallad "husmor". Vad nu än sådan sysslar med.

Jag och L sticker iväg till Arvika (som skall vara en fin stad enligt säkra källor) på SPA. Kalla det husmorssemester om ni vill. Själv tycker jag uttrycket "slutat-amma-och-överlevt-spädbarnstiden-semester" passar bättre. Småkidsen äter numera välling och vanligt käk, amnings-BH:n har bytts ut mot raffigare varianter (eller bekväma och heltäckande sorter...men det talar vi tyst om) och man har faktiskt inte ett spädbarn hemma längre. Hur konstigt det än känns. Spädbarnet har bytts ut mot en...bebis, helt enkelt. Eller ett så kallat "småkid". Som mycket väl klarar sig utan mamma.


Jag har aldrig varit på SPA och ser fram emot detta. För att uttrycka sig milt. Tanken på att lämna alla barnen och maken hemma ger mig små opassande glädjeilningar längs ryggraden. Tänk att bara packa åt sig själv!! Att slippa ta med våtservetter! Att inte behöva lasta in Linneas omfattande utrustning i bilen (vagn, åkpåse, skötväska, X antal burkar, blöjor). Att slippa ta med overaller och extrakläder, "om någon skulle kissa på sig".


Jag känner mig tämligen säker på att slippa blöjor, extraplagg och Semperburkar i helgen. Om femtio år kommer jag inte vara lika trygg. Då har man antagligen återigen börjat packa sånt, fast åt sig själv. :)

4 kommentarer:

  1. Gud så gött det lät! Det är du värd!
    Njut till tusen nu.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Härligt för dig/er! Det är du värd!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jaaa! Snart åker vi! Känns helt overkligt :-) See u soon darling!

    SvaraRadera