Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 6 februari 2012

Massor av saker i munnen

Saker som jag de senaste dagarna plockat (med milt våld) ut ur bebisens mun:

Tre små samt en medelstor papperstuss.

En liten clementinkärna.

En glittrig stjärna (blå) tänkt att fästas på en magnettavla A har.

En träflis, cirka två centimeter lång.

Lite ludd.

Del av en av Arvids legoritningar. I princip helt upplöst av allt dreggel.

Puh. Jag blir matt. A och N har sällan eller aldrig stoppat saker i munnen. Men med denna lilla får man veta att man lever.

2 kommentarer:

  1. Mums! Hon verkar vara en sann gourmand den där lilla tjejen!
    Kul men nya pjucks :) Det kommer snart en liten "kallelse" till Stadsloppet :)

    SvaraRadera
  2. Jag som haft tre som stoppat allt i munnen ger nu föjande råd om du ska behålla förståndet:

    Bedöm sakens storlek:
    Tillräckligt litet för att kunna passera obemärkt (och som inte kommer saknas av någon) kan de få behålla. Mellantora saker som kan kvävas- tas förstås bort. Riktigt stora grejer- Behålla
    Bedöm övrig fara:
    Giftigt/vasst - tas bort
    Mjukt, papprigt etc (som då har tillåten storlek, se ovanstående)- låt henne behålla
    Om det bara är lite äckligt i våra vuxna ögon kan de också få hållas, slicka på skor etc stärker immunförsvaret =)

    SvaraRadera