Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 12 februari 2012

Viktig information om mat



Snart fyller Linnet nio månader. Helt galet!! Sedan hon kom har tiden rusat fram. Här kommer en oerhört intressant rapportering om hennes matvanor. Jag hoppas ni har penna och papper redo.

Burkmat. Funkar okey och har gjort länge. Jag gjorde dock det klassiska misstaget och introducerade fruktpure lite för tidigt. Detta har lett till att hon såklart föredrar frukten (mycket gottigare) vilket gör att man får blanda vanlig burkmat med fruktmoset. Annars spottar hon ut. :) Just nu kör vi mest spagetti och kättfärssås.

Banan. Linneas guilty pleasure. Hon älskar banan och skriker "uuuu" samt viftar med sina små armar så fort man visar henne bananen.

Vatten. L gillar vatten och dricker mycket. Vatten alltså. Det har varken A eller N gjort.

Gröt. Går alltid hem.

Bäst av allting är vår mat. Hon får smaka det mesta och föredrar helt klart vårt käk framför sina egna burkar. Några favoriter är äggröra, skinka och diverse kycklingrätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar