Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 12 februari 2012

Vinteraktiviteter och vår i luften



Ber om ursäkt för uselt bloggande i helgen. Men jag hinner faktiskt inte. Vi har haft några fantastiska dagar med milt väder och sol. Då känns det fantastiskt lyxigt att bo i princip granne med 1) en slalombacke, 2) längdspår och 3) skridskobanor/sjöar. Utöver allt detta har man dessutom påhittiga och initiativrika kompisar som ringer upp och inviterar till lite spontan pulkaåkning. Wroooom!

Apropå vinter, igår när B och barnen var iväg och utövade Vintriga Sporter satte jag mig på altanen med en bok en stund. Det kändes som vår. Solen värmde, det droppade från taket och ute på altanen var det riktigt varmt.

Kort sagt har vi haft en toppenhelg. Jag märker att jag mår så mycket bättre när jag liksom släpper så många måsten som möjligt och istället njuter av att vara med familjen. Tre barn kräver otroligt mycket men ger 100 gånger mer. Gäller att ta tillvara på det där - jag mår som bäst när vi är tillsammans alla fem.
Nu väntar en ny vecka med diverse aktiviteter. Först och främst fyller B år. Många år. Hehe. Presenttips emottages tacksamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar