Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 16 februari 2012

Snart nio månader gammal


Cirka ett halvår - nöjd i vagnen. Ute på en av otaliga promenader.

Nästan fem månader gammal, kort taget 22/5!

Sover på pappa, vår fina Z (R.I.P) ligger brevid.

Blir nypt (?) i näsan på sjukhuset, några timmar gammal. Linnet är ett härdat barn. :)

Full fart här hemma. Bebin kryper för fullt. Det går ganska snabbt, och hon har en skön stil - hon liksom släpar det ena benet efter sig. Krypstil a la krympling eller så. :) Dessutom försöker hon ställa sig upp, gång på gång. Ber man henne vinka, vinkar hon (när hon vill hehe). Pekar och klappar händerna. Ibland känns det som om vi behandlar henne som en liten cirkussäl.

Allt skall in i munnen. Det är ett konstant pass, går inte att slappna av och lämna henne ensam.

Hon visar ett oroväckande intresse för eluttag. Likaså sladdar. Häromdagen tryckte hon in en näve kattungemat i munnen. Och blev superarg när jag fick gräva ut de små bitarna.
Tiden har gått enormt fort och i vår fyller hon ett år. Snart väntar förskolan, mycket tidigare än jag beräknat. Bävar en smula.

1 kommentar: