Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 2 februari 2012

Morgonrock eller ej?

Igår förklarade Arvid mycket upprört att han "faktiskt MÅSTE få en morgonrock". Frågade honom hur han kommit på detta, och då berättade han att Liam minsann hade en. Med bilar på.

Jag har letat efter badrockar/morgonrockar (vad heter det egentligen..?) åt barnen ett tag men inte hittat några bra. Dessutom finns det typ 120 andra saker som har högre prioritet än en badrock. Typ varma skor, overaller, bra vantar...och så vidare.

Talade om för A att jag lovade honom och Nisse en morgonrock. Till sommaren, typ. Detta föll inte A i smaken som är en ägodelsfixerad man. "Men Liam har ju sin NU....han använder den jätteofta, typ varje dag" (oh dear god, mitt barn använder uttrycket "typ"). Undrade då stillsamt hur sjutton min lille son har vetskap om hur ofta kompisen Liam använder sin morgonrock? Och ÄGER Liam överhuvudtaget en sådan? Pratar Arvid och Liam om morgonrockar när de träffas?

Ingen vet. :) Arvids svar på min fråga blev iallafall att jodå, Liam har en morgonrock och han använder den varje gång han duschat. Hehe. Så nu vill Arvid också ha en likadan och använda den "jämt", som Liam gör.

3 kommentarer:

  1. Håller med A! Morgonrock är ett måste! För mig iallafall ;)

    SvaraRadera
  2. Är det sånt dom diskuterar när dom stänger in sig på Liams rum, hahaha. Jovisst har han morgonrock, en badrock och en morgonrock i fleece med bilar på :D Köpt på m-huset i skåre...

    SvaraRadera
  3. Oskar (aka jag) önskade sig en badrock i julklapp och fick det av sin farmor. En mörkblå i frotté med Bamse på. Kanske tycker A att Bamse är lite barnsligt? Tror den är köpt på Lindex.

    SvaraRadera