Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 20 februari 2012

Sparlåga...

För övrigt har jag inte så mycket att blogga om. Life goes on liksom. Syskonbråk och syskonkärlek. Lediga dagar som spenderas på förskolan, hos kompisar, hemma här med kompisar. Vinteraktiviteter. Badhus. Stillsamhet hemma. Barnkalas. Tjafs, gräl, konflikter. Glädje, många skratt och massor med tokerier. Nisse påminde mig imorse om en viktig sak som han funderat på under natten (?). "Mamma, kommer du ihåg när vi såg en hel flock med örter??!". Efter en stund kom han på att han menade "hjortar". Hehe. Sånt där förgyller våra dagar. Kunde se ett stort gäng med örter (typ basilika) storma fram över en äng.

Bloggen får gå på sparlåga. Hinner knappt sitta vid datorn ens när jag är home alone med Linnet. Hon är överallt numera. Försöker ställa sig upp på de mest livsfarliga sätt. Kryper snabbt som blixten, äter allt. Det skall bytas, matas, sövas. Ut och gå, klä på, klä om.

Med dessa ord skrivna i 110km/h en arla tisdagsmorgon önskar jag er en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar