Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 8 februari 2012

Laserkotten

Kommer till förskolan och möts av en glad Nisse vid grinden.

N: Jag har något till dig, mamma!!
Jag: Åhå, vad spännande Nils!! (tänker nöjt för mig själv att ååå, kiddet har säkert gjort en fin teckning...kanske har han till och med målat av mig?!)
N: Jaaa...kom in får du se!!
Jag: Vad roligt Nils, har du målat något?
N: Nää, titta i facket!!

Jag kikar då i barnets fack och ser en...kotte.

Jag: Åh vilken fin, vad skall den föreställa...? (vågar inte nämna ordet "kotte" eftersom man det mycket väl kan vara så att kotten föreställer något helt annat)
N (skiner med hela ansiktet): Det är en LASERKOTTE!!
Jag: ?
N (lite otålig): En laserkotte!!
Jag (ser mitt porträtt flyga åt fanders): Åh vilken fin...eh, laserkotte!
N: Den skall vi ta hem.
Jag: Jaha.

Det ni. Mina barn målar inga teckningar att ta med hem. De tillverkar laserkottar.

1 kommentar:

  1. Vad kreativ han är :) Tack för sov-kommentaren, jag ska prova att inte sova med tutten ute, det blir inte bra i längden. Ska också testa med lite ersättning när karlen inte jobbar borta, så jag kan få några timmar utan att amma iaf, men hon vägrar ta flaska så den får jag klura på :) Sen tipsade de på BVC om att natta henne tidigare, att hon kanske blir övertrött, och nu har hon sovit i 45 minuter helt själv så jag håller tummarna allt vad jag kan här...

    SvaraRadera