Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 7 februari 2012

Hämtning klockan sexton..

Idag hämtade jag klockan fyra. Ja, ni läste rätt. Jag hämtade inte mina barn förrän klockan fyra, fast jag själv är mammaledig (flämt!!). Jag skäms inte ett dugg.

I maj förra året fick vi en bebis. Som kom ut lite halvdramatiskt sådär med akut snitt. Hemma väntade en fyraåring och en treåring. Hela familjen fick två dagar tillsammans. Sedan kallades B tillbaka till jobbet under hot om uppsägning. Jag satt kvar hemma, med ett pyttelitet spädbarn och två småkottar till. Samt med trasig mage. Och fattade typ ingenting.

Vi borde bett om hjälp då. Egentligen. Då hade nog sommaren och hösten som följde varit betydligt roligare. Fast fuck it. Ingen ide att älta sånt man borde gjort, borde fixat, borde ordnat. Jag tänker njuta av hjälpen även om den kommer en smula försent.

"Kan vi inte sluta sent varje dag, mamma?" var A:s kommentar. Så vad barnen beträffar tycks de också vara nöjda med upplägget.

3 kommentarer:

  1. Dagis är guld värt! För oss har det varit det iaf, både för stora å små! Njut av nöjda barn och nöjd mamma! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det gjorde du rätt i tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Ta vara på all tid du kan få från dagis!! Som ovanstående skrev: det ger nöjda barn och nöjd mamma!! Kram!

    SvaraRadera