Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 22 februari 2012

Ett kungligt barn är fött

Wow! Blev nästan lite rörd, trots att jag är rätt anti kungahuset. Gläds dock med de nyblivna föräldrarna. Tycker Victoria verkar vara en sympatisk människa. En liten kronprinsessa är född! Jag gissade att han/hon skulle komma den här veckan. Fan att jag inte satsade pengar. Oh well. Får väl satsa en slant den dagen Madeleine eventuellt ynglar av sig.

Jag hoppas att Victoria får chansen att njuta av sin lilla, i lugn och ro utan pressuppåd utanför alla fönster. Den första tiden med bebis är både omtumlande, fantastisk och - enligt mig - ganska jobbig. Speciellt första gången. Då kan man ingenting, vet ingenting och man fattar ännu mindre. Så kände jag iallafall.

Hipp hurra! Härligt med bebisar!

P.S Redan i natt ryktades det om att flera svarta bilar samt en ambulans satte speed mot Karolinska. Vickan förlöstes tydligen av chefsöverläkaren himself. Tänk om alla blivande mammor hade den uppvaktningen... ;) Om jag och B har turen att någon gång få sätta ännu ett barn till världen skall jag kräva samma behandling. Har en kär vän som lätt kan ratta en ambulans, och minst två kompisar som äger svarta bilar. Ni ställer väl upp va?!

3 kommentarer:

  1. Menar du oss? Ska vi bara tona rutorna och se mystiska ut eller vill du ligga bak i kombin? Fixar vi i så fall!
    BTW - WF race i dagarna 4??! M är i fjällen!!!!

    SvaraRadera
  2. och en som är bra på att förlösa bebisar akut! Heja robban!! det du K det hade väl varit roligt. Hej hej här e ja!!!

    SvaraRadera
  3. Tack rara ni! :) Jag räknar kallt med ert stöd den dagen vi eventuellt får vår fyra. Dock måste jag meddela att det är fullt möjligt att fyran aldrig kommer hehe. Men OM den gör det kommer jag ringa. Räknar kallt med VIP-transport till sjukhuset. ;)

    SvaraRadera