Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

fredag 24 februari 2012

Fredagsgöromål

Lite rörig dag, en smula okoordinerad och oplanerad. Hatar sånt. Vill helst att allting skall gå på räls, att vår tillvara skall vara minutiöst planerad och uppstrukturerad. Vi skall hinna med precis allting storstäda, tvätta, renovera, helst kratta lite löv, putsa bilarna, gå ut i skogen, åka till badhuset (och gärna åka lite skidor samtidigt som vi badar) samt mysa hemma.

Stört omöjligt som ni fattar. Fattar inte varför jag är sådär.

Nåväl. Har precis avslutat ett långt telefonsamtal med min väldigt-gamla-mormor. "Men vad är det för karl du har där bakom med så grov röst?!" frågade mormor misstänksamt. Förklarade då att mannen med den grova rösten heter Linnea och är nio månader gammal. Det tyckte mormor var roligt; alltså det faktum att vår bebis har så "kraftig stämma". Sedan pratade vi ett tag om namnet Estelle. Mormor hade gissat att den nya prinsessan skulle heta Desiree, och när jag meddelade att de valt namnet Estelle, blev mormor alldeles tyst. Mot slutet av samtalet hade hon glömt bort alltihop.

1 kommentar:

  1. Håller med mormor jag, Estelle?! Jag hade också en röst på Desiree (och haft på tre flickor födda här hemma men ständigt blivit nerröstad, hrmf), håller även med Herman Lindqvist - Estelle är ett namn för en krogprinsessa.

    SvaraRadera