Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 27 februari 2012

Effektivitet

Åkte iväg tidigt imorse och ungefär halvvägs slog det mig att jag vid strax över klockan nio hunnit med följande: gått upp, fixat kläder åt tre barn, assisterat tre barn med de framfixade kläderna, bytt två blöjor (en okey blöja och en vidrig sådan), gett frukost åt tre barn, städat lite hemma, startat en diskmaskin, bloggat, druckit kaffe, klätt på mig själv, sminkat mig, grejat håret (=tagit på min toppluva), matat katterna, bestämt dejt med kompis A, packat in tre barn, barnvagn samt skötväska (L:s utrustning numera är imponerande...vattenflaska, blöjor, servetter, ombyte, burkar, banan...faen vad enkelt det var när hon var spädbarn) i bilen och farit iväg. Vid 09:45-någonting hade jag lastat ur alla tre barnen, gått in på en stormarknad, handlat fika, lastat i ungarna igen och fortsatt hem till A. Häpp!

När man ser allting man utfört i skrift blir man en smula impad. Och trött. ;)

P.S Dessutom blir jag livrädd eftersom jag inom en mycket snar framtid skall fixa mycket av ovanstående...fast då måste vi fara iväg senast 06:15...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar