Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 18 januari 2012

Bakmaskin??

Jag är lite sugen på en bakmaskin. Om någon härinne äger en sådan och tycker den är bra, får ni gärna skriva det. Om ni tycker att bakmaskinen i fråga suger, får ni förstås skriva det med.

Om jag fattat rätt blandar man bara ihop alla ingridienser och stoppar ned alltihop i maskinen. Jag inbillar mig att man slipper kladd och söl då? Blir brödet gott?

Jag har inte direkt tid att baka, men är ruskigt trött på allt affärsbakat bröd. Kanske finns det någon av er som har tips på enkla (obs, jag menar verkligen ENKLA) brödrecept? Måste även poängtera att jag avskyr knådning. Vill som sagt slippa allt kladd.

3 kommentarer:

  1. http://www.kokaihop.se/recept/filmjoelkslimpa

    Denna är superenkel att göra! Rör ihop och grädda. Är jätte god! Mormor baka alltid denna när jag var liten och jag älskade den.

    När det gäller bakmaskin har jag ingen stor erfarenhet. Mitt ex hade dock en som han bakade glutenfritt bröd i och den maskinen var värdelös! Blev bara en liten skorpa runt sen va de en degklump innanför..

    SvaraRadera
  2. Åh ja! En Kitchen aid fick jag i 30årspresent och den är sagolik! har en grymt lättbakat bröd att dela med mig av, men har inte receptet här.och nu. Man bara slänger i alla ingredienser i maskinen, häller smeten/degen i bröd/kakformar in i ungen en dryg timme och så är det klart. Inte det minsta kladdigt och supergott! Återkommer med recept. Kram!

    SvaraRadera
  3. Bakmaskin är ju inte samma sak som en köksassistent, men tur för dig att jag har båda :) Bakmaskin är trevligt på det sättet att vips! är bara alltin klart, men det är inte supergott. Har provat mååånga olika recept och det är gott men inte så gott som man tänker sig att nybakt bröd kan vara.
    Håller dock med om att en KitchenAid (eller billigare, finns massa olika bra, jag har en från Bosch som jag älskar!) är skitbra vid alla typer av bakning. Och jag är som du, hatar att få gegga överallt och knådningen ska vi inte prata om... Det blir inte mycket jobb, och är SÅ värt det, att pyssla lite själv... Så köp! :) Pusspårej.

    SvaraRadera