Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 3 januari 2012

Hagalen?


"Har du paket till mig" frågar A varenda kotte som vi träffar. Skämmigt. Detta med att fylla fem år har verkligen gått över styr. Tänk om folk tror att vår äldste son är en girig och hagalen liten människa? (när jag tänker efter kanske han är just det...hagalen alltså).

Måste kväva detta habegär i dess linda. Eller hur man säger. Kan dock bli svårt eftersom han varken haft släkt- eller barnkalas ännu. Får hårdträna barnet alternativt hota med indraget lösgodis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar