Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 23 januari 2012

Vinka och peka!

Här hemma har vi nu en liten tjej som både vinkar OCH pekar. Jättekul! Trots att man ibland känner att tiden går alldeles för fort är det ju så himla kul när det händer grejor. Ofta vinkar hon "på befallning" (hehe) men inte alltid. När hon pekar gör hon det med HELA armen (det ser ungefär ut som en nazisthälsning).

Populärt är att fråga var lampan är. Då höjer hon sin lilla arm och pekar, samtidigt som hon säger "tit tita, tita, tita". Känns lite väl optimistiskt att tro att hon verkligen säger titta, men jag anar faktiskt att det är just det hon försöker få fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar