Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 9 januari 2012

Lantligt?


Träffade på vår bondgranne (a.k.a vår granne som arbetar som lantbrukare...) och hörde mig för om vår kissemiss synts till. Det hade den såklart inte, däremot blev jag informerad om att vi har ett lodjur som stryker omkring härute. Och förmodligen är det väl just detta som hänt; att vår lillehårtuss blivit tagen av ett rovdjur. "Så resterna hittar vi väl isåfall till våren" sade grannen M hjälpsamt och jag ville kräkas litegrann. Har ännu inte bott tillräckligt länge på landet för att klara av sånt snack. Är dessutom ett asfaltsbarn i själ och hjärta. Försökte se oberörd ut och pressade fram något i stil med "ja, ett litet skelett eller så".

Iii. Föredrar att tänka mig att kissen helt enkelt tröttnat på vår förvirrade och ostrukturerade familj. Och därför flyttat till en vänlig, äldre dam som matar honom med grädde varje dag.

2 kommentarer:

  1. Har sagt till Iris att se sig för!! På tal om lodjur alltså...

    SvaraRadera
  2. Usch, stackars kisse! Och stackars er! Kram från Karin (dalarna)

    SvaraRadera