Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 11 januari 2012

Hämta bebisar i Säffle om cirka två år




Nu ikväll informerade Storebror mormor (a.k.a min mamma) om att vi minsann skall få kattungar. KattUNGAR, inte kattUNGE. Stor skillnad på singular och plural. Åtminstone när vi snackar kissemissar. Trodde mamma skulle få spel, och förbannade det faktum att två av tre barn pratar i princip flytande.


Hörde hur mamma frågade A när samt var vi skulle hämta katterna. "Eh...om lång tid, två år tror jag" svarade A lite osäkert. "Vi skall hämta dem superlångt bort...i Säffle typ".


Säffle, typ. Vet inte vad det är med Arvid och Säffle. För ett tag sedan frågade han mig och maken var Hawaii låg samt vad det var för ställe egentligen. Vi försökte berätta litegrann, och A blev tyst en stund. "Är det som Säffle eller?" frågade han då. Nja. Det skulle jag väl inte vilja påstå.

Hur som helst. enligt vår äldste son skall vi alltså hämta kattungar i Säffle om cirka två år. Egentligen finns de i Habo och kommer hem hit om drygt två veckor. Detaljer, detaljer...


(Märkligt nog reagerade inte min mor på katthämteriet. Hon kanske inte begrep riktigt? Barn pratar ju otydligt ibland).

1 kommentar:

  1. Tycker ni ska ta tag i denna Säfflefixering. Det kan väl aldrig vara nyttigt för en 5-åring att snöa in så totalt på en mindre värmländsk ort? ;-)

    SvaraRadera