Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 16 januari 2012

Ingen stress

Jahopp, måndag igen. En stor fördel med att vara mammaledig är det faktum att man kan ta det väldgt piano på morgonen. Låta barnen glo på barn-TV, dricka kaffe i lugn och ro, göra allting väääldigt lååångsamt.

Såvida vi inte skall till förskolan förstås. Då jäklar. Då går det undan. Inte helt lätt att fixa iordning tre småknattar och hinna till dagis i tid. För oss hade det passat att börja klockan tio ungefär. Jag har sagt det förut och säger det igen - de där 9 till 14tiderna passar då inte alla.

Och tänk när man skall börja jobba (eller vad man nu hittar på...). Jeeez. Då får jag nog ställa klockan på fyra eller så.

1 kommentar:

  1. Jag gillar också det mammalediga livet och att kunna bestämma helt själv vad dagarna ska fyllas med. Sen får man ju skylla sig själv om man planerat in en helmassa och måste passa tider för det. Men imorse kunde jag och O bara sega oss. Mmmmmm

    SvaraRadera