Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 24 januari 2012

Plastikopererade brudar

Det är fascinerande hur mycket dumt som går på TV. Sitter och glor på "Bridal plastic" eller nåt sånt. Programmet handlar om ett antal tjejer som tävlar om att få ett bröllop betalt, inklusive ring, klänning, blommor och X antal plastikoperationer.

Jeez. Ungefär som "Extreme makeover" fast med brudtema. I avsnittet som gick idag satt flera flickor och grät eftersom de förlorat en deltävling där vinnaren vann (tadaaa!) valfri skönhetsoperation. Vinnarflickan valde att fixa sin näsa.

Oh well. Jag har nog för mycket fritid. Fast faktum är att jag sällan eller aldrig ser på TV dagtid. Finns ju inte tid. Och barnen vill inte se på plastikopererade flickor, de vill se på Byggare Bob.

Så en får unne sig när en kan.

1 kommentar:

  1. Själv brukar jag hamna framför "Toddlers and tiaras" efter lunchen.. Mycket skrämmande det också. Idag var det en mamma som sa att hennes 6-åriga dotter skulle få koncentrera sig på skolan först efter hon vunnit en stor titel...

    SvaraRadera