Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 12 januari 2012

Bärsele nu?

Är det för sent att köpa en bärsele åt en åttamånaders?? Någon som har tips på bekväma och enkla bärselar?

Funderar på om det kan vara bra att ha en bekväm till våren om man - förhoppningsvis hehe - är ute och går mycket.

3 kommentarer:

  1. Vi har ganska nyss köpt en till våran V, fem månader (9 kg), som vi är nöjda med. Beco gemini: http://www.quirkybaby.com/beco-gemini.html

    Han gillar inte att ligga i vagnen när han är vaken, men med den här har jag utan problem kunnat bära honom i flera timmar utan att ryggen blir trött, så plötsligt har våra promenader blivit mycket längre! :) Han sitter skönt verkar det som, och sover gärna i den. Efter att jag övat ngr gånger är den lätt att ta på och av, och man kan bära på mage, höft och rygg med den. Fast vi har bara prövat magläget än.

    Använde en babybjörn tidigare, som också var bra, men dels kan man ju bara bära på magen med den, dels frestade den på ryggen när jag bar eftersom den ju inte har ngt höftband. I vart fall inte den vi hade. Fördelen med babybjörnen var att den gav lite bättre stöd åt nacken, men behovet av det är ju inte lika stort nu när han är äldre.

    Läste det här testen innan vi köpte:

    http://foraldrarochbarn.se/2011/08/25/7-barselar-i-stort-test/

    Beställde från USA, kostade lite drygt 1100 kr.

    SvaraRadera
  2. Jag har tyckt att det har varit praktiskt med bärsele, även då hon blev lite större. Om du vill, så får du gärna låna vår Babybjörn (den "stadigare" varianten) och provbära lite?!

    SvaraRadera
  3. Vi har en Beco butterfly, både jag å lilltjejen älskar den! Man kan bära både på ryggen å på magen å den är ergonomiskt utformad för både den som bär å för bäbisen. Absolut inte för sent, tror man kan bära i den upp till 2 år eller nåt :)

    SvaraRadera