Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

fredag 27 januari 2012

Supergay

Häromdagen kunde A inte sova och fick sitta uppe en stund med oss. Såg ett avsnitt av Vänner, och Arvid lyssnade uppmärksamt. "Vad betyder "supergay" mamma, frågade han mig en bit in i programmet.

Hm. Jag tror jag valde att svara "jätteglad" eller nåt i den stilen. Arvid började då sjunga en egenpåhittad visa, texten löd (ungefär): Jag är supergay, jag är supergay, la la laaa.

Oh well. Ibland undrar jag var de får allt ifrån. Vid middagen idag talade Arvid om för Nils att Nisse är en "riktig kvinna". Bad om en förklaring till ordet kvinna, och fick till svar att kvinna = dam. Vilket ju faktiskt stämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar