Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 31 januari 2012

Joyride

Hasade ut och startade bilen imorse. Samtidigt som nyckeln sattes in började radion att spela, på imponerande hög volym. "Hello, you fool, I love you" skrek Per och Marie. Ser då att min 20-åriga granne kommit ut ur sitt hus och tittar konstigt på mig. Det han ser är en mössbeklädd varelse som sitter i sin kombi och spelar musik, samtidigt som hon vinkar frenetiskt och ser allmänt nördig ut.

Kändes lite skämmigt på nåt vis. Antagligen tycker han att jag är värsta tanten. Som försöker bibehålla sin ungdom genom att spela rockig (...) musik på högsta volym.

Oh well. Den bjuder jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar