Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 30 januari 2012

Kaxig

Helgerna rinner förbi. Vi har haft det fint. Barnen har lekt med kompisar både lördag och söndag, det har varit födelsedagskalas på Leklandet, spontana middagsgäster och diverse annat kuligt. Jag har fått min efterlängtade tystnad.

Vad denna veckan bjuder på vet jag icke. Skall fatta mod och ringa några samtal. Tandläkarbesök för äldste kiddet. Mera födelsedagskalas. Träffa kompisar (en får förresten barn nu i veckan, spännande).

Nu: fightas litegrann med min stora pojk. Inte bokstavligt talat alltså. Jag fattar typ eld när barnen kaxar sig, klarar liksom inte av när de (mest A) är uppkäftiga. Då blir jag som en gammaldags militärisk farsa. Jag förstår ju att man måste acceptera visst mått av "tykenhet" och kaxighet, men det är så svårt. Var går gränsen? Hur mycket skall man tåla?

2 kommentarer:

  1. Nolltolerans! Hahaha... Nä, det är svårt, de ska ju kunna prata för sin sak längre fram i livt och vi föräldrar får väl å med på att de övar på oss.

    SvaraRadera
  2. Nolltolerans! Hahaha... Nä, det är svårt, de ska ju kunna prata för sin sak längre fram i livt och vi föräldrar får väl å med på att de övar på oss.

    SvaraRadera