Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 1 januari 2012

Fem år gammal 1/1-2012



Vaknade upp imorse och världen har blivit vit. Härligt för alla barn. Idag firar vi vår Storebror som fyller fem (FEM!!) år. Hurra! Det stackars barnet får stå ut med att hans päron alltid är en smula...sega på hans födelsedag. Fast paket och tårta på sängen blidde det förstås idag vid nio när familjen vaknade till liv.



För prick fem år sedan hade mitt vatten gått. Sånt där händer ju alltid en smula...överraskande, själv trodde jag att jag blivit akut inkontinent. "Skulle gjort de där knipövningarna" minns jag att jag tänkte. Därefter följde en lång dag av väntan. Värkarna drog igång på riktigt först vid sextiden på kvällen. Klockan 23:11 föddes vår skatt! Då 3310 gram tung, idag en fantastisk femåring. Som älskar legobygge, djur av alla de slag, böcker, att måla, pussel, spela mobilspel samt bus/härj/bråk/spionage med brorsan.



En observant och känslig liten kille som ser och hör ALLT. Har man en ny tröja ser A det med en gång. Byter vi plats på något i hemmet lägger han märke till detta. En smula lillgammal tycker vi att han är. Proppfull med energi men kan sitta i timtal och lägga pussel, pärla eller tillverka små mystiska anordningar av papper/tejp/snören. Bästa kompisen är förstås lillebror. Största kärleken är antagligen lillasyster. ;)



Bokstäver är roligt, att ljuda och skriva långa meningar/haranger/mystiska lappar. Frågorna tar aldrig slut. Frustrationen är stor när det blir fel. Se vilket fint julkort lilleman kom hem med från förskolan. Noggrant ihopknåpat av vår fine lille kotte.

Idag misstänker jag att det blir Nintendo DS för hela slanten. Lyckan var stor när pappret slets av. Ett stort grattis önskar vi dig, vår fantastiske lille Arvid. Du är den allra finaste Storebror och Son man kan tänka sig. Jag undrar vad det skall bli av dig när du blir stor (större). Just nu tippar jag på modedesigner, kranbilsförare eller uppfinnare. :) Det kvittar vad, bara du blir lycklig.





Sådär, nu har ni blivit tillräckligt matade med lovord och föräldraskryt. Ni får stå ut med sånt, jag brukar inte pladdra om hur fantastiska och DUKTIGA mina barn är i vanliga fall. Jag vet vad de kan och that's it. ;)

Men visst är han fantastisk, vår älskade lille pojk. 1/1-2007 förändrades våra liv och en liten knatte med oändligt visa och kloka ögon kikade ut. Tack för att du kom till just oss!

8 kommentarer:

  1. Hipp, hipp hurra från oss alla här, krama om gossen åt oss (vi bör inte köra över till er och göra det själva idag ;))

    SvaraRadera
  2. Grattis till Arvid!
    Så fint skrivet om honom av dig. Man blir liksom glad i hjärtat av att läsa.

    God fortsättning på det nya året!
    Kram

    SvaraRadera
  3. FavoritArvid!!!! Hipp hurra på din födelsedag!! Vilken lycka med presenten!

    Kram från oss alla på Brages i Kil

    SvaraRadera
  4. Så fint! Superdupergrattis!!!

    SvaraRadera
  5. Va fint du skriver vännen!! Kommer så väl ihåg när vi hälsade på er inne på 11:an och jag fick hålla en alldeles nykläckt liten A! Så mysigt. Stor kram till er!/ L

    SvaraRadera
  6. Stort GRATTIS TILL ARVID!
    Åh, jag minns när han var liten...när han somnat och vi stod på trappen du och jag :-) Nu blev jag nostalgisk....saknar!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Grattis till den finaste Arvid vi känner!! Hipp hipp hurra från Sjöholm x4

    SvaraRadera
  8. Tack för alla gratulationer kära ni!!

    SvaraRadera