Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 11 januari 2012

Tårttips?



Snart dags att beställa tårta(tårtor?) till A:s dagiskalas. Mest folk från stan som läser här; har ni kanske tips? Tidigare har vi beställt från Lundbergs ochde har varit jättefina. Så om ingen har något annat, superbra förslag ringer jag nog dit igen.

Arvid har lite olika förslag på vad för sorts tårta han önskar sig. Fotbollstårta, Spindelmannentårta (A vet knappt vem Spindelmannen är...men hey, han ser väl tuff ut eller nåt) och Biltårta är några förslag. Kanske skulle man ge sig till att baka själv? Jag fixar säkerligen att svänga ihop en tårtjäkel.*


(*Obs, det sista var ett SKÄMT. Ni behöver inte vara oroliga. A kommer få en tårta på sitt femårskalas och inget annat.)

5 kommentarer:

  1. Fotbollstårta fanns på Maxi i somras! Även Spiderman tror ja!

    SvaraRadera
  2. Mamma ville göra en egen prinsesstårta när jag fyllde 9 år... "det går lika bra att göra själv!" men:
    1. den blev rektangulär,
    2. för mycket karamellfärg gjorde den giftgrön och
    3. en ynka liten marsipanros mot ena kortsidan (också giftgrön) gjorde att den såg ut som en likkista...
    Rekommenderas ej på barnkalas! :-)
    Kram Karin (dalarna)

    SvaraRadera
  3. Mina barn har alltid velat ha marängswisch (stavning på det???)förtydligar - hovmästar dessert heter det ju!
    Det garantera svår sockerchock hos samtliga, vilken köksamatör som helst lyckas och det blir billigt (och är barnsligt gott=))
    ch ja, man kan stoppa i ljus och blåsa för det är jätteviktigt!

    SvaraRadera
  4. Café Råtorp gör fina tårtor, vet inte exakt vad de har för varianter men det kan nog vara värt att kolla upp. Annars kan kanske någon anhörig (spökmamma var det ju...:) köpa med gelé (pulver)rån Norge, bara att blanda med kokande vatten så har man en jättefräsig (och syntetisk) geletårta/geletårtor, som man gör i en stor eller flera små formar.

    SvaraRadera
  5. Hallå där! Nu har vi börjat vakna ur vår dvala :) Tårtorna på Maxi är det många som gillar och här finns en lista på vad som går att beställa http://www.ica.se/Butikssidor/Maxi/Karlstad/Karlstad-11010/Butiken/Avdelningar/Catering/Tartor/

    SvaraRadera