Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

lördag 28 januari 2012

Kryp och kräl

Lördag. Helgerna passerar fort. Hade ingen mjölk hemma vilket förvärrade mitt redan dåliga morgonhumör.

Blä.

Arvid skall på barnkalas på ett lekland här i stan...han är uppspelt vill jag lova. Har ritat och skrivit ett födelsedagskort till flickan som fyller år samt slagit in paket. Nisse skall göra något kul med sin pappa. Något kul = åka till simhallen.

För övrigt har Linnet nu börjat krypa mer och mer. Hon är livsfarlig. Nu verkar poletten ha trillat ned och hon tar sig fram med stor målmedvetenhet. Försöker ställa sig upp hela tiden, sätter sig obehindrat upp från liggande ställning och så vidare. Satt på rumpan gjorde hon redan vid knappa fem månaders ålder. Jag hoppas hon nöjer sig med att krypa ett tag, känns lite oroligt om hon skall bli jättetidig med att stå och gå. Inbillar mig att så små barn har väldigt dålig koll om de börjar gå alltför tidigt. Om jag inte minns fel har jag en vän som fick bära nån slags tyghjälm när hon var liten. Hehe.

2 kommentarer:

  1. Jag köpte en sån där tyghjälm till Anton vill jag minnas :-D som han vägrade att ha på sig! Kanske har den kvar så Linnet kan få den :)

    SvaraRadera
  2. Jag var skitsnygg i min hjälm, så det så!
    //LP tanten

    SvaraRadera