Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 8 januari 2012

Kryp kryp...

Helgens stora händelse är otvivelaktigt det faktum att Bebin börjat krypa. Framåt. Krypa (åla/hasa) bakåt satte hon igång med innan hon ens fyllt fem månader.

Själva krypstarten skedde under ivriga hejarop från resten av familjen. "Hon kryper mamma...hon kryper verkligen!!" utropade Lillebror med något fanatiskt i blicken.

Egentligen vet jag inte varför vi hejar. Nu är det ju slut på lugnet. Förut: liten orörlig limpa som låg still där man placerade henne. Nu: livsfarlig krypmaskin på jakt efter farligheter att pilla på, stoppa i munnen och sabotera.

Jag bävar.

4 kommentarer:

  1. Haha! Vad kul att hon kryper. ;D

    Nu har ju inte vi helt gemensam ekonomi och så.. sen har ju J två boenden som han betalar för. Jo, jag har oregelbundna arbetstider men vi har ett fast rullande schema tyvärr. Man kan inte påverka det så mkt om man inte byter arbetspass med någon snäll kollega från tex dagpass till kvällspass.

    Hoppas ni mår bra! <3

    SvaraRadera
  2. Här hemma har vi också en liten tjej som börjat krypa (eller mer hasa) omkring, och jädrar vilket pass det blev helt plötsligt...suck!
    Men kul såklart...man vill ju ändå inte att de ska vara en limpa hela livet :)

    Och du, lillebror är ju faktiskt storebror nu- detta skapar mycket förvirring här hemma att Lisa är lillasyster och storasyster! Lisa föredrar storasyster medan Alex föredrar att hon är lillasyster...sånt kan skapa världskrig här hemma :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. C: Ja, det är lite förvirrande det där hehe. :D Och visst är det kul när det händer grejer...men man fasar en smula för när de börjar ta sig fram för egen maskin. Så mycket att hålla reda på. :)

    SvaraRadera
  4. Milla: Det kommer ordna sig superbra, det vet jag! <3 Den där stressen med föräldradagarna skall man försöka lägga på hyllan tycker jag. Det fixar sig alltid!!

    SvaraRadera