Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

lördag 14 januari 2012

Orkar inte med oss två...

Åkte iväg till en kompis med killarna häromdagen. Maken stannade hemma med Bebin. Lite ovanligt att det är så eftersom det vanligtvis är jag som stannar hemma med bebisen och maken som drar ut på äventyr med grabbarna. Jag har liksom inte pallat med. Har behövt min ensamma och tysta tid hemma.

Anyway, Arvid frågade sin pappa vad vi skulle göra under dagen. B berättade då att han och bebisen skulle stanna hemma och att Arvid och hans lillebror skulle få åka med mig.

A funderade en stund och sade sedan:
"Ska mamma åka iväg med mig och Nisse? Jamen pappa...mamma orkar inte MED oss två, det vet du väl."

Aaa. Dåligt samvete deluxe. Man får tydligen tänka sig för vad man säger. :(

2 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att säga för mycket ibland..... :-/

    SvaraRadera
  2. Vad kul att hitta till din nya blogg!

    SvaraRadera