Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

lördag 28 januari 2012

Maxomorra









Jag gillar kläder, även om jag numera köper mest plagg åt barnen. Vill tipsa om ett jättebra märke som heter Maxomorra. Nu har vårnyheterna börjat droppa in, och det finns även en hel del kvar på rean. Maxomorra finns bland annat hos Småtting och Freshmilk.


Bra kvalitet och bra priser! Apropå priser konstaterade jag igår att iiii vad dyrt det börjar bli med kläder åt barnen, nu när de drar större storlekar. Bebin är ju fortfarande billig i drift men grabbarnas kläder kostar många slantar. Jag och A var iväg och handlade lite och inne på KappAhl fick han syn på ett par skinny jeans med kedja och svarta applikationer. "Åh...de där vill jag ha" utbrast Arvid. Fick han byxorna? Nä. Såklart inte. Dels fanns jeansen enbart i stora storlekar och dels kan jag nog inte tänka mig sämre "lekplagg" för en liten gosse i femårsåldern.

Men som sagt, det börjar bli dyrt med kläder åt de små. Små barn = små priser, stora barn = stora priser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar