Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 24 januari 2012

Beröm på Ica





Här kommer lite föräldraskryt, sådär en vanlig tisdag. Håll för öronen eller sluta läs om ni inte gitter läsa:


Igår kilade jag in på Ica för att hämta vår färdigpackade matkasse (är hittills supernöjd). Jag skriver "kilade" eftersom Susanne satt kvar i bilen med alla barnen. Oh vad nice att slippa släpa med dem alla tre in i affären! Det är jag inte bortskämd med. :)


Vid hämtningsstället var de inte riktigt klara med att packa varorna eftersom jag kom lite för tidigt. Berättade att jag fått lite "barnvakt" och att alla kidsen satt kvar i bilen. "Förstår att det är skönt att kunna komma in ensam, sade Icakvinnan, men åh vilka fina och duktiga killar du har!! De var ju SÅ snälla när de var här sist, de gjorde ju precis som du sade och uppförde sig hur bra som helst!".


Wiii! Sånt värmer en mammas hjärta. A och N ÄR faktiskt väldigt duktiga när vi handlar. Kanske på grund av att de alltid varit med, alltid varit tvungna att hänga på till affären, banken och diverse andra ställen. Visst är det apjobbigt att alltid ha med dem överallt, men jag tror ändå att vi har igen det nu. Jag vet med mig att jag är väldigt sträng när jag är ensam med barnen - det är ett måste för att "överleva". Jag tolererar inget tjafs och kan nog uppfattas som hård ibland. Men hellre det än att de beter sig som skitungar. Jag MÅSTE helt enkelt ha koll på dem eftersom jag är ensam så ofta.


Hur som helst. Man blir lite glad när pojkarna får beröm. De förtjänar det faktiskt.


(Vad bilden visar? De oklanderliga små gossarna liggandes i en liten hög på stigen vid "vår" åker. Vet ej vad de sysslar med. B tog kortet.)

1 kommentar:

  1. Ja, man vinner allt på att ha med dom överallt. Ibland har jag mutat men det har fungerat! Sen är det jättekul att se sexåringen hantera kniv och gaffel på "fin" restaurang!

    SvaraRadera