Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

lördag 14 januari 2012

Ica Matkassen!

Vi har börjat med Ica Matkassen. En färdigpackad matkasse som innehåller fyra recept och förstås matvaror tillhörande dessa rätter.

Hittills är jag supernöjd. ÅH vad skönt att slippa tänka på vad man skall äta för mat och vad man måste handla. Istället sköter någon annan (okänd snubbe på Ica) alltihop.

Den här veckan har vi bland annat ätit sej och kräfttzatsiki, kycklinggratäng med basilika samt ljummen pastasallad. Har valt ett lätt alternativ som passar för miffon som inte kan laga mat. Alltså ett alternativ för sådana som mig. Varken jag eller maken är några stjärnor på matlagning. Vid ett tillfälle skulle vi steka fisk, vilket maken också gjorde. Såg ungefär ut som små svartbrända, förvridna fingrar på tallriken. Fast barnen tyckte det var gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar