Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 25 januari 2012

Inlåsta

Två roliga och intensiva dagar har det blivit. Igår var L och barnen här, idag kom J och hennes telningar på fika. Besöket avslutades med att mina (...) kids lyckades låsa in sig på rummet med en leksaksnyckel. Fick hjälp av vännen J att öpnna dörrj-veln med en kniv.

Så kan det gå. Efter ett långt förmaningssamtal blev vi sams här hemma (pratade om vikten av att 1) inte låsa in sig på rummet samt 2) det faktum att man MÅSTE vara snäll mot djur...tydligen hade storebror behandlat våra kattungar lite väl nonchalant).

Käkade sedan lite lunch och gick ut i vinterlandskapet. Vår termometer visar minus fem, det måste väl vara fel?? Höll på att frysa ihjäl. Å andra sidan bör man väl ha något annat än tunna leggins på sig när det är vinter. Suck. Är rätt bra på att pracka på barnen kläder, mindre skicklig på att klä mig själv.

Känner mig lite trött och depp. Är orolig för en vän. Vill helst att det skall bli kväll så man får stoppa de däringa småglinen i säng.

1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig fm! Du har väl gömt nyckeln på ett säkert ställe där små pojkfingrar inte kommer åt den nu? Hoppas att badrumsdörren håller sig på plats oxå ;-)! Kram!

    SvaraRadera