Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

lördag 31 december 2011

La Grand Finale



Barnen fick (ännu mer) julklappar igår, vi åt julgodis och drack massor med glögg. Vi vuxna brukar inte ge varandra julklappar när vi firar med Mannens släkt, men svärmor gjorde en helvändning och hade med sig en Tassimo till oss.


Lillebror och Storebror fick även öppna paket från vännen S. Populärast är utan tvekan läppglansen. "Ett HelloKitty lipsyl!!!" skrek N när han slet upp det lilla paketet. Imorse förkunnade han stolt att han minsann skulle vara "väldigt snygg på nyårsafton". Nu går de omkring här hemma med jordgubbsdoftande och glansiga läppar. :)


Idag är det nyårsafton 2011. Ännu ett år har passerat. Imorgon fyller vår älskade Storebror fem år. Ända sedan 1/1-2007 klockan 23:11 har vårt liv gått i raketfart. Detta har vi på flera sätt fått känna på i år. Sommaren och hösten har varit slitsamma. Både fysiskt och psykiskt.

Just nu vet vi ingenting. Vi har insett att vi måste ta det lugnt. Andas. Njuta av allt vi har. Istället för att ständigt jäkta vidare. Konstanta kickar läker inte några sår. Att däremot ta en paus, stanna upp och - som sagt - andas kan nog göra gott.

Någon slags summering av vårt 2011 kommer senare idag. Till dess:

Gott Nytt År kära (och utvalda hehe) Bloggläsare!

2 kommentarer:

  1. Men gud vilken söt liten tös. Och klänningen sen! Jag tror jag smäller av. Blir helt tårögd av sånt där nowadays. <3

    Japp. På något vis måste vi fixa så du får se den omtalade magen live innan den försvinner. (Nåja.)

    Gott nytt år till dig och familjen också. Jag är övertygad om att 2012 kommer bli ett superbra år för oss båda! :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År på er! Och hipp hipp hurra på A's dag!

    SvaraRadera