Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 1 december 2011

Angående skridskor

Några av dagens misslyckanden...ett urval:

1) Kört fel vid ett vägarbete nära dagis. Var på väg till isstadion och hade bilen full med fyraåringar. Gjorde en förbjuden U-sväng och hoppades att ingen såg.

Sonen: Eh...mamma, sådär får man inte göra.
Jag: Jodå lillevän, det får man visst!
Sonens kompis nr1: Eh..nä, det får man inte. Man skall svänga därborta.
Jag: Närå (lite ansträngd på rösten), man kan göra såhär med förstår ni! Nu kör vi, ojoj vad kul detta skall bli!
Sonens kompis nr2: Fast man får inte göra så.
Jag: Nu är vi lite tysta och lyssnar på radion!
Barnen: ---

2)
När skridskorna skulle på och jag börjar dra i remmar och knäppen mumlar sonen ängsligt (samtidigt som han förflyttar sig bort från mig på bänken) att det "nog vore bättre om fröken gör det där mamma". Till och med mina barn har noterat hur hopplöst opraktisk jag är. :(

3)
Satt på huk och hjälpte ytterligare ett av barnen med hans skridskor. Plötsligt ser jag hur det lilla barnet spärrar upp ögonen och skrattande påpekar att " det är hål i dina byxor, moahaaa". Tittar ned och ser att det är hål i mina leggins, på ett väldigt...privat ställe. Mina blåprickiga trosor syns. Blir väldigt trött och känner mig enormt gammal. Har ingen lust att hjälpa fler barn med deras skridskor eftersom jag uppenbarligen är en gammal tant som varken kan köra bil eller ta på skridskor korrekt. En tant som dessutom har trasiga kläder.

1 kommentar:

  1. Klart jag vill läsa!! Det ska bli spännande att se vad som händer "over there" :)

    SvaraRadera