Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 4 december 2011

Mörker

Söndagar är numera min hatdag. Eller rättare sagt: söndagkväll är min hatkväll. Ensamheten kommer över mig som en tjock, blöt filt och vägrar släppa taget. Det är mörkt ute och jag undviker att kika ut eftersom jag då brukar drabbas av akut mörkerrädsla.

Ibland känner jag att det är liite för lite hus härute. Ibland är det alldeles lagom. Varierar litegrann; beror på vilket humör jag är på. :) Har inget roligt att blogga om alls. Svårt att finna glädje nu för tiden och jag skäms över det. Barnen är förkylda, framförallt Bebisen. Faktum är att vår minsting varit snuvig länge nu, jättelänge. Trist.

Skall försöka vara positiv och glädjas åt den kommande veckan som förhoppningsvis kommer bli väldigt rolig. Hektisk men skoj.

Det hoppas vi på!

(Dessutom gläds jag åt att den Lilla Människan alldeles nyss somnat...efter vissa protester.)

1 kommentar:

  1. Hej lilla spöke!! Skall be en bön för Simon ikväll! Hoppas hoppas han kommer hem igen:( fin blogg , av en fin människa! Kraam från ett spöke till ett annat / Leila;)

    SvaraRadera