Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 21 december 2011

Lucköppning

Vaknade tidigt av mig själv och låg vaken i en timme innan småkillarna vaknade. Härligt - eller inte.

Lyckades dock somna om men vaknade 30 minuter senare av att lillebror N stod vid sängen och panikslaget viskade att jag var tvungen att hjälpa honom med adventskalendern. "Jag får inte upp den DUMMA kalendern mamma" väste han och jag fick snabbt avancera från sovande till vaken eftersom Bebin inte får väckas. Tror fullt och fast på att sömn helar mångt och mycket. I natt har hon hostat så hon skakar. :( Inte lätt att pilla upp en liten adventslucka i totalt becksvart mörker samt utan linser; men det gick. Som mor löser man det mesta.

Nåväl; nu är den fucking luckan öppnad, barnen ser på morgon-TV och lillan sover fortfarande. Tänk om vi har sån tur att två av våra tre barn verkar gilla sovmorgnar?! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar