Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

fredag 16 december 2011

Veckan som varit..

En relativt produktiv vecka, det här. Inte ofta (läs:aldrig) man är hemma två föräldrar samtidigt i över en vecka. Detta kallas lyx.

Har hunnit med diverse julklappsinköp (Toys R Us i onsdags...check!), Ikeabesök (maken gillar Ikea lika mycket som mig, och förutom bajsincidenten kom vi bland annat hem med lite fler värmeljus...man kan aldrig få för många värmeljus), pepparkaksbak, städning och sortering hemma...med mera. Känns bra. Dessutom har Bebin varit på en försenad sexmånaderskontroll - hon väger mer än båda brorsorna i samma ålder. Fast hon är inte lika lång. Kort och tjock alltså - som en liten köttbulle. :)

Idag är lillan mer förkyld känns det som, de andra barnen har varit iväg på ärenden med sin pappa och själv har jag precis avslutat ett Viktigt Telefonsamtal. Det vill säga ett samtal om allt och ingenting med vännen A. När mannen är ledig hinner jag oftast inte träffa kompisar - man får prioritera det som skall göras hemma samt diverse ärenden. Men telefonsamtal, samt en bajsfylld lunch på Ikea har ändå avverkats.

1 kommentar:

  1. Det var ju ett VÄLDIGT viktigt samtal ju !!!!!
    //Anna

    SvaraRadera