Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 22 december 2011

Nästan God Jul

Dan före Dopparedan! Matade bebin vid halv sju (lyx, jag vet) och kunde sedan inte somna om. Storebror A vaknade vid samma tid och fick lov att sätta på TV:n för att se på barnprogram.

Resten av familjen sover. Idag har vi ett par paket att hämta på diverse adresser, sedan bär det iväg för julfirande. Blir nog bra även om "den rätta" stämningen inte vill infinna sig. Hur jag än vill kan jag inte känna någon "Ernst-firar-jul-stämning". Kanske beror det på brist på snö, kanske på att detta året varit såpass hektiskt/stressigt/tungt/snurrigt att man liksom inte orkar med ytterligare ett stressmoment.

Men men. Har som alltid för höga krav.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar