Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 4 december 2011

Kickstart..?

...mycket populärt uttryck bland bloggare nu för tiden. Har jag märkt. "Nu kickar vi igång dagen!!" står det i var och varannan blogg. Här hemma kickas det inte igång någonting; vi seeegar igång. Det är typ enda fördelen med förskolefria dagar - man behöver inte stressa iväg på morgonen.

För övrigt:

Starttid första grälet idag, måndagen den femte december: kl 07:45. Lillebror knuffar med foten på soffbordet vilket gör att Storebrors teckning förstörs.

Andra grälet: kl 08:15. Lillebror blir upprörd eftersom Storebror vägrar lukta på en av hyacinterna. "Men lukta DÅÅÅÅ, den här blomman luktar JUUUUL" skriker Lillebror och jag kan inte annat än le åt vår stränge lille julnazist.

1 kommentar:

  1. Den lille julnazisten kan få komma hem till mig en stund, tex när alla tomtar ska plockas fram snart. Behöver någon entusiastisk, J är inte mycket att lita på där...

    SvaraRadera