Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 13 december 2011

Sjukt värre och tankar kring Lucia

Oh my, what a night. Vi är ganska förskonade här hemma från vaknätter och sjuka barn - killarna har (ta i trä) varit väldigt friska.

Inatt har emellertid Liten Bebi varit ganska så vaken med otäck hosta, massor med snuva och rossel. Blir VC i eftermiddag; igår fanns ingen tid.

För övrigt är det även Lucia - i år kan både jag och maken komma och titta när barnen går luciatåg! Amazing. Inte varje år det händer. På vår förskola kör de luciatåg klockan 15 i eftermiddag, och det är ju självklart inte alla som kan ta ledigt. Förra året stressade jag som en blådåre. Tycker absolut inte man skall ha dåligt samvete över att man inte kan gå på ALLT som dagis ordnar. Något jag stör mig enormt på är att mammatidningarna oftast riktar sig till de som har kontorsjobb (och väldigt flexibla sådana...). Ta med barnen till jobbet så du slipper vabba! Gör arbetet hemifrån! Arbeta halvdagar och spara pengar!

Och så vidare. I hastigheten glömmer de oss som inte har sådana jobb. Som absolut INTE kan ta med barnen till jobbet, vars arbeten INTE tillåter att sluta klockan tolv eller som INTE kan utföras hemifrån.

Well, Glad Lucia på er alla, oavsett ni har möjlighet att se barnen fira eller inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar