Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 27 december 2011

Den trinda flickan och slappardag

Fantastiskt slapp dag för övrigt, vi njuter av att loda omkring i pyjamas (fick en lyxig variant av mamma i julklapp...som många mödrar köper hon enbart KVALITET), leka med julklapparna, städa litegrann, handla mat (ett nödvändigt ont) samt besöka mellandagsrean (Babyshop, PoP och MQ - check).

Vad gäller det sistnämnda ursäktar jag mig med att Bebin växer enormt. Jag är mer van vid kids som har en långsam tillväxt. ;) Storebror var smal redan som bebis och kunde ha sina plagg lääänge, för lillebror gällde nästan samma sak. Denna donnan däremot sväller liksom på alla breddar. Blir lite nervös ibland - vart skall det sluta liksom? Tycker hon är trind som en boll.
Hur som helst får man konstant lägga undan plagg som blivit för små. Och köpa nytt förstås.

Vilket i och för sig inte känns särskilt...betungande. :)

1 kommentar:

  1. ja visst är det så roligt att köpa barnkläder, så sött! Jag kan bara inte få nog...lite farligt det där, för plånboken! :)

    SvaraRadera