Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 8 december 2011

I behov av rynkkräm




Gårdagen gick i shoppingens tecken - nu har jag för första gången i mitt liv en ordentlig ansiktskräm. Försäljaren i affären redogjorde för krämens braiga egenskaper och avslutade med orden "...och så reducerar den samt förebygger rynkor och linjer".


Svälj. Jag hoppas hon menade sådär i allmänhet. Den bistra sanningen är väl dock att hon efter att ha kastat en blick på mitt glåmiga, trötta och härjade (?) ansikte ansåg att jag behövde en anti-agekräm.


Nåväl. Blev iallafall handlat en del som stod på min lista. Kom hem och visade grabbarna mina fynd. Både två fick tånaglarna målade med OPI:s "Gettin Miss Piggy with it" och "Excuse moi". Lillebror* var så stolt att han vägrade bada eftersom han var rädd att hans lack skulle "tvättas bort".

*Mitt fina shoppingsällskap för dagen, en person som betyder väldigt mycket för mina barn, köpte julklapp åt vår lillebror: ett Hello Kitty lypsyl på H&M. Om jag känner min lille rätt kommer detta bli hans bästa julklapp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar