Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 7 december 2011

Sitt upp!


Vår minsting har kunnat sitta ett bra tag nu men vi har ändå inte bytt till sittdelen. Snark. Måste få tummen ur eftersom hon så sällan sover i vagnen numera. Bara när vi går på promenad. Annars sover hon alltid i sin säng alternativt hos mig eller sambon.

Idag vaknade hon vid åtta, sov en stund på förskolan vid elva (cirka 20min) och var sedan vaken till klockan 16. När vi åkte hem från dagis somnade hon som en sten, hon var helt färdig efter alla intryck och upplevelser (exempel på upplevelse: fyra dagisbarn kör runt henne i gåstolen samtidigt som de sjunger någon slags hemmasnickrad visa...sånt tär på psyket vill jag lova).

Vid halv åtta somnade hon igen och då för natten.*

*Hoppas jag verkligen, dear God. Onsdagar är heliga eftersom mitt favoritprogram visas: Bonde söker Fru. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar