Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 27 december 2011

Lek pågår



Tro't eller ej men bild tagen julafton 2011. Grönt, relativt varmt och soligt. Gick ut en promenad med kidsen och hamnade på min gamla skolgård. Storebror och lillebror blev alldeles uppspelta och lekte utan en enda konflikt i ett par timmar. Ibland är de "di goaste vänner" och ibland pågår strider i klass med dem under andra världskriget.

Just nu råder absolut vapenvila här hemma eftersom båda två har fullt upp med alla nya grejor. Igår lekte de med Lillebrors leksakshund Charlie (döpt av lillebror). Stackars Charlie har både varit "väldigt sjuk" och behövt veterinärvård, fått bebisar, blivit hissad upp och ned i trappen med hjälp av ett snöre samt badat i lava (hm).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar