Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 22 december 2011

Mitt fashionabla pepparkakshus


Notera detaljerna på detta perfekt och egenhändigt (hum) bakade pepparkakshus. Stilrent, välgjort (hum igen) och säkerligen ytterst smakrikt.



Observera skillnaden mellan dessa två hus. Det till höger ser i mitt tycke oerhört professionellt ut medan det vänstra verkar en aning...överbelamrat. Dessutom har någon stulit non-stop från taket. Inte för att det märks. Det sitter ju fortfarande kvar cirka en miljon prickar.

Hade tänkt att "slakta" husen efter jul. Jag tänker äta mitt hus själv och resten av familjen får dela på det andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar